Informatie terwijl u wacht2 min

100 dagen
call-center-2275745_1920

dag 55Wachten. Iedereen heeft er een hekel aan. En dan krijg je ook nog een wachtmuziekje waar je niet op zit te wachten. Zou het niet wat zijn wanneer je, in plaats van muziek, speciaal op jou toepasbare informatie zou krijgen?

Sommige dingen kun je niet via internet regelen, of zijn eenvoudiger wanneer je de leverancier of dienstverlener belt. Het nadeel hiervan is wel dat je in de meeste gevallen door een ellenlang menu moet worstelen.

‘Druk 1 voor uw abonnement, druk 2 voor technische vragen’. ‘Druk 1 voor uw factuur, druk 2 voor..’ etc.etc.

Dat kan ook anders

Stel je voor: Je logt in op een web portal.. oh nee, we hadden het over die zeldzame keer dat je nog moet bellen.

Technisch moet het toch niet moeilijk zijn. Alles is al van je bekend. Koppel het callerID aan het systeem en je krijgt toegepaste informatie. Zo zou een telefoontje ook kunnen verlopen:

Je belt voor een storing, laten we zeggen naar Ziggo. Je hoort dat je nog even moet wachten. Ondertussen weet de computer aan de andere kant al wie er aan de telefoon hangt. Je belt tenslotte vanaf je eigen mobiel. Voor de zekerheid wordt nog om je pincode gevraagd. Hierdoor weten ze zeker dat niet alleen jouw telefoon wordt gebruikt, maar ook dat jij het zelf bent.

Nadat je je pincode hebt ingevoerd wordt de meest recente en relevante informatie opgevraagd. Je hebt een Alles-in-Een abonnement bij Ziggo, dus je hoort nu wanneer de laatste afschrijving is geweest. Ondertussen wordt gecontroleerd of er toegang is tot je modem. Dat is niet het geval. Je krijgt het advies om je modem opnieuw te starten en aan de lijn te blijven. Blijkbaar heeft dat geholpen. Zonder dat je iemand aan de telefoon krijgt is toch je probleem opgelost.

Wanneer het probleem niet opgelost is, is het mogelijk dat je iemand aan de telefoon krijgt. Hierbij is de mens een schakel in het proces. Er zijn al bedrijven die het op deze manier doen.

Zou het niet handig zijn als ze dat allemaal doen? Iemand aan de telefoon krijgen als het moet, maar niet doelloos te wachten in een wachtrij met een vaag, slecht opgenomen muziekje?

Ik ben voor!

 

0 0 vote
Artikelbeoordeling

Anne Jan Elsinga

vExpert 2009-2017, Virtualization Consultant, loves to cook, salsa, latin, ballroom dancing. Daarnaast helemaal gek van domotica, smart homes en comfort.

Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments